miercuri, 9 mai 2012

Importanța social media pentru jurnaliștii profesioniști

        Din ce în ce mai mulţi oameni, fie ei jurnalişti, intelectuali, experţi sau indivizi obişnuiţi, se folosesc de Internet pentru a-şi exprima opiniile faţă de oricine vrea să îi asculte. În ultimii ani rețelele de socializare au dobândit un succes foarte mare. Numărul de utilizatori a crescut treptat. Aproape fiecare om de rând este conectat la una sau mai multe social media. 


onbile.com
      Pentru jurnaliști acest lucru este foarte important. Am observat că ziarele și posturile de televiziune au cel puțin o pagină de socializare. Prin intermediul acesteia pot transmite informații, iar noi, utilizatorii le putem accesa foarte repede. La fel, fiecare om, din orice colț al lumii poate comunica cu un reprezentant al ziarului sau al postului de televiziune prin intermediul rețelelor de socializare.  Dacă intri într-o conversaţie cu publicul şi afli ce îşi doreşte de fapt comunitatea, s-ar putea să îi convingi să-ţi asculte mesajul.


igaweb.ro


      
  Toţi folosesc excesiv noile metode de relaţionare socială, precum  Facebook , Twitter şi alte forme asemănătoare de generare de conţinut. Unii spun că dacă nu exiști pe Facebook, nu existi deloc. Nu stiu dacă această ipoteză este una corectă, insă trebuie să recunosc că mai mult de 80% din oamenii pe care îi cunosc în offline, au cont pe Facebook. 


      Jurnaliștii profesioniști consideră social-media un mediu prin care „să țipe și mai tare” oamenilor despre ceea ce se întâmplă în jur. Astăzi, lucrurile s-au schimbat şi în presa de pe Internet nu mai contează structura ştirii, sursele, gramatica, ci doar operativitatea şi titlul. Principalul e să dai primul ştirea şi – la fel de important – să-i găseşti un titlu bun. Dacă un jurnalist respectă aceste două condiții succesul este garantat. Cu cît primește mai multe accesări cu atât realizezi accesibilitatea mai mare a social media. 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu